۱۴ نمونه از بهترین مواد جاذب صدا

بعد از خواندن این مطلب میتوانید مطمئن شوید که خانه شما کاملا ضد صدا است یا نه؟ مطمئناً ما نمی خواهیم همسایگان صدای مشاغل یا روزمرگیهای ما را بشنوند یا حتی نمیخواهیم صدای آنها را بشنویم.پس در این مطلب با ما باشید.

بعد از خواندن این مطلب میتوانید مطمئن شوید که خانه شما کاملا ضد صدا است یا نه؟
مطمئناً ما نمی خواهیم همسایگان صدای مشاغل یا روزمرگیهای ما را بشنوند یا حتی نمیخواهیم صدای آنها را بشنویم.پس در این مطلب با ما باشید.

همانطور که ممکن است از قبل بدانید ، امواج صوتی از همه جهت حرکت می کنند. هنگامی که با موانع روبرو می شوند باعث سر و صدایی مثل ضربه می شوند یا لرزش درون سازه ای ایجاد میکنند و به حرکت اطراف خود ادامه می دهند. اگر از مواد مناسب جاذب صوت استفاده کرده باشید ، می توانید این نوع Reverberations  را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

۱۴ نمونه از بهترین مواد جاذب صدا برای استفاده در منزل یا استودیو

اولین مواد موجود در لیست کالاهای خانگی هستند. در اصل ، ما می خواستیم با چیزهایی که همیشه به آنها دسترسی دارید شروع کنیم، و بعد از آن به محصولات صوتی حرفه ای بپردازیم. که طبیعتاً این موارد نسبت به کالاهای خانگی نیز مؤثرتر خواهد بود.

1. مبلمان نرم: SOFAS و CUSHIONS

مهمترین و  اولین قدم در داشتن عایق صدا  مبلمان مناسب با پارچه مناسب است.

بسته به مشکلی که شما سعی در حل آن دارید ، یک مبل استراتژیک واقعاً می تواند بر میزان نویز در یک اتاق تأثیر بگذارد. از همه بهتر ، شما می توانید با استفاده از چیزهایی که از قبل در اختیار دارید ، به نتایج مطلوبی برسید – به همین دلیل این ارزان ترین روش عایق صوتی است. ولی به این نکته توجه کنید که هر مبلمانی نمی تواند عایق صدا باشد.

به عنوان مثال ، شما فکر می کنید مبل های بزرگ کوسنی جذب کننده صدا عالی هستند. خوب ، شما درست می گویید: فوم داخل این نوع مبلمان برای این کار ایده آل است.

با این حال ، شما باید پوشش مبلمان را در نظر بگیرید . روکش های چرمی کاملاً بازتابنده تر از روکش پارچه ای هستند – بنابراین اگر یک مبل چرمی دارید ، در بالشتک و پتو بپوشانید تا باعث افزایش پتانسیل جذب آن شوند.

2. فرش های ضخیم ، پرزدار

در حالی که مبل ها و مبلمان مانع از برخورد صدا در هنگام عبور از اتاق می شوند ، به موادی که می توانید در دیوارها ، کفها و حتی سقف های خود نیز استفاده کنید ، دقت داشته باشید.

البته داشتن فرش های ضخیم در کف زمین می تواند میزان سر و صدای ردپای ما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. اگر همسایگان طبقه پایین دارید ، داشتن یک فرش باعث کاهش لرزش هایی می شود که به سمت آنها می روید. علاوه بر این ، فرش های دیوار به دیوار همچنین برای فضاهای اداری که همه با کفش در حال حرکت و کلیک و ضبط صدا هستند ، باعث شگفتی می شود.

اما در واقع ، اگر یک فرش ضخیم ندارید ، همیشه می توانید برای زیر یک فرش فوم حافظه را تهیه کنید. در واقع این ابر نیمه ضخیم نیم اینچی است که می توانید زیر فرش خود قرار دهید – و اگر از من سؤال کنید ، یک سرمایه گذاری خارق العاده است.

می توانید از فرش روی دیوارها و سقف ها استفاده کنید. ممکن است کمی دیوانه کننده به نظر برسد ، اما این یک راه حل واقعا موثر برای جذب صدا است .

3. نقاشی ها یا تابلوها

اگر می خواهید Reverberations را از بین ببرید ، باید به همان اندازه سطوح سخت را از معادله خارج کنید. اگر دیوارهای کاملاً برهنه داشته باشید ، امواج صوتی به راحتی پرش می کنند و بلندتر می شوند. اینجا می توانید از نقاشی ها و تابلوهای بوم استفاده کنید.

هر کاری که بتواند فضای گسترده و گسترده ای را بر روی دیوارهای شما بپوشاند دوست شما خواهد بود. بدیهی است ، شما احتمالاً نقاشی ای پیدا نخواهید کرد که به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمام دیوار شما را بپوشاند. اما واقعاً ، زمانی که آن را پیدا کنید و بتوانید  بخش بزرگی از دیوار اتاق را پوشش دهید ، آنگاه می توانید تفاوت را احساس کنید.

4. کارتن EGG

واقعیت که مردم فکر می کنند استفاده از کارتن تخم مرغ یک روش عایق صوتی خوب است یکی از موارد خسته کننده است. با این حال ، ، حتی اگر کارتن های تخم مرغ نتوانند مانع ورود سر و صداهای داخل اتاق شما شوند ، ممکن است بتوانند مداخله  صداها را متوقف کنند.

از این گذشته ، کارتن های تخم مرغ اغلب از الیاف کاغذ ساخته می شوند ، که در جذب صدا بسیار مشهور هستند. بنابراین آیا این اسطوره عایق صوتی می تواند دانه ای از حقیقت را پنهان کند؟ خوب ، چرا نه؟ اگر یک ملیله پنبه ای نازک می تواند به شما در نرم کردن دیواره های خود کمک کند ، کارتن های تخم مرغ را نیز می توانید.

حالا نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که جعبه ها احتمالاً کارهایی به تنهایی انجام نمی دهند – و شما باید  جعبه ها را پر کنید یا آنها را با تکنیک های مؤثرتری ترکیب کنید

با این وجود ، مطمئناً راه حل جذابی نیست ، بنابراین می توانید یکی دیگر از موارد را امتحان کنید یا جعبه های تخم مرغ را در دیواره های خود مخفی کنید.

5. پرده و پتو معمولی

بغیر از مبلمان یکی دیگر از راه حل های ارزان قیمت استفاده از پرده  و پتو می باشد . پتو و پرده های قدیمی اطرافتان را می توانید در دیوارها ، پنجره ها ، درها و حتی سقف های خود استفاده کنید.که استفاده از آنها هم اصول خود را دارد.

6. لایه وینیل

وقتی صدا به گوش می رسد ، شیشه بسیار رسانا و بازتاب دهنده است ، بنابراین می تواند به راحتی باعث لرزیدن یا لرزش در اثر ضربه شود. وینیل به عنوان گزینه ای مناسب برای عایق صوتی در پنجره ها می باشد.

پنجره های یک تخته ای که در اتاق خواب کودکی داشتم ، هر وقت اتومبیلی عبور می کرد ، چنان می لرزید که گویی شیشه خرد می شود.

لایه وینیل در اکثر اوقات بسیار نازک است. ویژگی های دقیق در بین مارک ها و محصولات مختلف متفاوت است – و با این حال ، با وجود نازک بودن نسبی این نوع محصولات ، به طور قطع صفحات شیشه ای را روی پنجره نرم می کند.

با توجه به خاصیت وینیل ، مطمئناً برخی از امواج صوتی ضربه ای را روی شیشه جذب می کند. با این وجود ، مطمئنا می توانید با جفت کردن آن با پرده های ضد صدا ، عملکرد آن را بهبود بخشید.

7. پرده های SOUNDPROOF

اکنون به چیزهای خوب می رسیم. پرده های ضد صدا بدون شک برخی از جذاب ترین راه حل های ضد صدا در بازار هستند. آنها در اصل مشابه پرده های معمولی هستند ، فقط ضخیم تر و متراکم تر. در واقع ، آنها به قدری متراکم هستند که بسیاری از آنها پرده های خاموشی نامیده می شوند، به دلیل بافت تنگ آنها.

در واقع ، شما می توانید روی پرده های ضد صدا حساب کنید . تنها کاری که برای جذب صدا توسط آن باید انجام دهید این است که از برخورد آن به دیواره یا پنجره جلوگیری شود.

این پرده ها علاوه بر اینکه مانعی نرم و سست برای صدا است ، به اندازه کافی ضخیم هستند و برخی از فرکانس ها را نیز مسدود می کنند. فقط بخاطر داشته باشید که اگر می خواهید نتایج بهینه داشته باشید ، یا حداقل اگر می خواهید جلوی نویز و نور را با هم بگیرید ، پرده ها را روی زمین جمع کنید.

8. پرده های تقسیم ضخیم

بسیاری از آنها دارای نقص بسیار اساسی هستند. آنها اکثرا از موادی ساخته شده اند که در قسمت جلویی و پشتی با رنگ های مختلفی پوشیده شده اند. در حقیقت ، بعضی از پرده های عایق صوتی مواد کاملاً متفاوتی در قسمت جلویی و پشتی دارند. آنها به طور معمول از فناوری بافت سه گانه استفاده می کنند – بنابراین سه لایه پارچه در آنها وجود دارد – اما لایه پشتی رنگ متفاوتی نسبت به جلو دارد.

از آنجا که پرده های عایق صوتی معمولی برای رفتن روی پنجره شما طراحی شده اند ، دیگر نیازی به تقارن آنها نیست. از این گذشته ، فقط یک طرف آن در اتاق قابل مشاهده است.

ولی ، پرده های تقسیم کننده اتاق برای آویزان کردن وسط اتاق ساخته شده بودند. در این حالت ، شما واقعاً می خواهید که هر دو طرف پرده با یکدیگر مطابقت داشته باشند. تا آنجا که می توانم بگویم ، پرده های تقسیم کننده اتاق فقط در واقع دو لایه از پارچه هستند که از پشت به هم دوخته شده اند. به همین دلیل همان رنگ از هر دو طرف است.

9. پتو های آفتابی (پتو متحرک)

پتوهای صوتی احتمالاً مؤثرترین نوع عایق صوتی پارچه ای هستند. این پتوهای سنگین و ضخیم در ابتدا برای جابجایی مبلمان از یک مکان به مکان دیگر ساخته شده بودند. با این حال ، حتی آن هنگام که فقط این پتوها برای خرید در دسترس بود ، نوازندگان و audiophiles از انواع مختلف آن نیز برای دیوارهای خود استفاده می کردند. بنابراین ، تولید کنندگان سریع فهمیدند که اکثر مشتریانشان از محصولاتشان برای عایق صدا استفاده می کنند. وقتی این موضوع را فهمیدند ، محصولات خود را به عنوان پتوهای عایق صوتی دوباره معرفی کردند. علاوه بر این ، آنها همچنین برخی از جنبه های طراحی را تغییر داده اند تا مردم بتوانند پتو های عایق صوتی را به راحتی بر روی دیوار آویزان کنند.

10. پارتیشن های صوتی

از بین تمام محصولات صوتی که من بررسی کرده ام ، پارتیشن های آکوستیک مورد علاقه من هستند. آنها ممکن است از نظر مسدود کردن سر و صدای کافی نباشند ، اما برای جذب صدا عالی هستند.

اگر تا به حال در فضای اداری شرکتی بوده اید ، احتمالاً مشاهده کرده اید که جدا کردن اتاق یا اتاقک ها از آنها استفاده شده است. با این حال ، برخی مطمئناً نسبت به سایرین در جذب نویز بهتر هستند. در واقع ، این هدف اصلی این عایق صوتی است. از این گذشته ، هر چیزی که قسمتهای اتاق را به طور کامل بسته نکند ، نمی تواند صداها را مسدود کند.

اگر بدنبال بهترین آنها هستید ، فقط باید به دنبال پارتیشن های پارچه ای و فومی (پلی استر یا پنبه ) باشید.

11. پانل های فوم آکوستیک

محبوب ترین مارک فوم آکوستیک، Mybecca است. پنل های صوتی آکوستیک نمونه ای مناسب از جذب کننده های متخلخل است. امواج صوتی از تمام جهات به بیرون منتقل می شوند.بدین صورت که با قرار گرفتن پانل ها در کف و دیواره های شما یا حتی روی سقف ، مانع از برخورد اصوات بر روی سطح سخت می شود و ، آنها را درون کف محبوش می کنند.

شما آنها را در ضخامت های مختلف و الگوهای فوم مختلف می یابید. مواردی پیدا خواهید کرد که دارای شکل کارتن تخم مرغ ، موج ، شکل پیچ و خم و بسیاری اشکال دیگر هستند. تا آنجا که می توانم بگویم ، اشکال مختلف روی جذب محصولات تأثیر نمی گذارد – اما ضخامت آنها تأثیر دارد.

اکنون روش های مختلفی برای وصل کردن آنها بروی دیوارها وجود دارد. اگر قصد ندارید آن را روی دیواره های خود بکشید می توانید از چسب اسپری استفاده کنید. با این حال ، اگر می خواهید پانل ها را به راحتی از بین ببرید و تنظیم مجدد کنید ، پیشنهاد می کنم از پین های ساده استفاده کنید.

12. تابلوهای باس آکوستیک

تابلوهای باس آکوستیک معمولاً از همان متریال پانل های فوم آکوستیک ساخته می شوند. با این حال ، آنها طراحی شده اند برای گوشه و کنار اتاق ، بین دو دیوار و دیوارها و سقف. تله های باس دارای دو ضلع مسطح با زاویه 90 درجه هستند که در گوشه و کنار اتاق قرار می گیرند و یک طرف آن که رو به اتاق است. آن طرف می تواند صاف باشد یا دارای یک بافت لکه دار یا پله ای باشد.

اندازه این نوع محصولات معمولاً با اندازه صفحه های فوم سازگار است. از این گذشته ، اینها برای استفاده پشت سر هم هستند. بنابراین شما اغلب تله های 12 با 12 اینچی یا 24 در 12 اینچی را مشاهده خواهید کرد. آنها رنگهای مختلف دارند ، اما شما به احتمال زیاد رنگ های خاکستری زغال سنگ آنها را بیشتر پیدا می کنید.

13. پانل های پارچه ای صوتی

مطمئناً ، پانل های فوم آکوستیک بسیار عالی هستند – اما پانل های پارچه ای صوتی قطعاً گزینه ای جذاب تر هستند. بر خلاف فوم آکوستیک ، پانل های پارچه معمولاً دارای قاب چوبی محکم هستند که در پارچه هایی از جنس لنج یا میکروسود شده پیچیده می شوند. قطعاً آنها در جذب صداها کمک می کند.

14. پانل های ضبط صدا

این محصول در درجه اول توسط نوازندگان مورد استفاده قرار می گیرد. اگر تا به حال مجبور شده اید صدا خود را ضبط کنید ، احتمالاً با پانل های جذب صوت و ضبط صوت آشنا هستید. آنها در اصل پانل های فومی هستند که میکروفن شما را محاصره کرده اند .

در واقع ، اگر نمی توانید چیزی شبیه به این را خریداری کنید ، می توانید به راحتی چیزی مشابه آن را ایجاد کنید. من یک پسر را می شناسم که پانل های پارچه ای ایستاده تاشو ساخته و یک میکروفون بین آنها تنظیم کرده است. وقتی موسیقی ضبط می کند ، بین دو صفحه می ایستد و کل تنظیم را با یک پتو معمولی انجام میدهد. در بعضی مواقع فقط باید کاری انجام دهید – در واقع ، این چشمگیرتر از خرید کالای آماده نیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 13 =